Customer Care: (+88) 013 21377766
Mail To: support@admindeal.com.bd

Support Policy of AdminDeal.com.bd

admindeal.com.bd এর আফটার সেলস এবং টেকনিক্যাল সাপোর্ট -

admindeal.com.bd এর আফটার সেলস এবং টেকনিক্যাল সাপোর্ট -
 এডমিনডিল থেকে আপনি কোন প্রোডাক্ট ক্রয় করলে আমরা সেটার টেকনিক্যাল বিষয়ে আপনাকে সাপোর্ট দিয়ে সহযোগীতা করবো। কিছু কিছু প্রোডাক্ট আছে যেগুলো আমরা ক্রয় করার পর কনফিগার করতে ব্যার্থ হই,  এর মানে কিন্তু এই না যে প্রোডাক্টটি নষ্ট। হতে পারে, আপনি প্রপারলি কনফিগার করতে পারেননি। তাই,  এই বিষয়গুলোতে আপনাকে সাপোর্ট দেয়ার জন্য প্রস্তুত আছে এডমিনডিল এর ডেডিকেটেড টিম।

আমাদের টেকনিক্যাল টিম থেকে সাপোর্ট পাওয়ার সহজ উপায়-

১. প্রোডাক্ট রিসিভ করার পর যদি আপনি প্রোডাক্ট টি কনফিগার করতে না পারেন, তাহলে যতদ্রুত সম্ভব আমাদের সাথে যোগাযোগ করবেন, এক্ষেত্রে পন্য হাতে পাওয়ার পর থেকে ৩ দিন বা ওয়ারেন্টি টাইমের মধ্যেই যোগাযোগ করার পরামর্শ থাকবে। আমাদের সাথে যোগাযোগ করতে কল করুন Help Line: (+880) 1321-377766 এ, আমাদের ফেসবুক পেজ, ফেসবুক গ্রুপ, support@admindeal.com.bd  এখানে ইমেল করেও যোগাযোগ করতে পারেন। 

২. আপনার সমস্যাটি জানার পর কিভাবে সেটা সমাধান করা যায় সেই বিষয়ে আমরা সর্বাত্মক চেষ্টা করবো। এক্ষেত্রে বেশিরভাগ সময় ই সমস্যা গুলো ওভার ফোনে কথা বলে কিংবা টিওটোরিয়াল ভিডিও লিংক শেয়ার করার মাধ্যমে আমরা সমাধান করে থাকি। সমস্যাটি ভালো করে বোঝার জন্য আপনি আমাদের ফেসবুক পেজ ইনবক্স কিংবা সাপোর্ট মেইলের মাধ্যমে প্রয়োজনীয় স্ক্রিনশট কিংবা শর্ট ভিডিও শেয়ার করে আমাদের সহযোগীতা করতে পারেন।

 ৩. যদি ফোনে বা অন্য কোনোভাবে প্রোডাক্ট এর সমস্যার সমাধান না করা যায়, তাহলে আপনাকে প্রোডাক্টটি নিয়ে আমাদের অফিসে আসতে হতে পারে। আমাদের অফিসে আসার পর, আমাদের এক্সপার্ট টিম প্রোডাক্ট টি দেখবে এবং যত দ্রুত সম্ভব সেটা সমাধান করবে। এক্ষেত্রে যদি আমাদের প্রোডাক্ট এর সমস্যা থাকে তাহলে আমরা যত দ্রুত সম্ভব আপনার ওয়ারেন্টি এক্সেপ্ট করবো, কিন্তু প্রোডাক্ট এর প্রবলেম না হলে আমরা আপনাকে সর্বোচ্চ প্রোডাক্ট টি কিভাবে ইউজ করবেন সেই নির্দেশনা প্রদান করতে পারবো। 

 

 

- সাধারন জিজ্ঞাসা-

 প্রশঃ এডমিন ডিল কি আমার বাসায় লোক পাঠাবে কোন প্রোডাক্ট এর সমস্যা সমাধান করতে?

উত্তরঃ দুঃখিত, এই সাপোর্ট টা আমরা দিতে পারছিনা। প্রতিদিন আমরা অনেক প্রোডাক্ট এর সাপোর্ট এর জন্য রিকোয়েস্ট পাই। বেশিরভাগ ক্ষেত্রেই এই সমস্যা গুলো আমাদের কাস্টমাররা ফেইস করেন প্রপারলি চেষ্টা না করার কারনে। তাই, এধরনের টেকনিক্যাল সাপোর্ট আপনাকে কাইন্ডলি কল, মেসেজ, ইমেইল কিংবা অফিসে এসে নিতে হবে।

 প্রশ্নঃ যদি এডমিন ডিল অফিসে যাওয়ার পরও প্রোডাক্ট টি কাজ না করে তাহলে কি হবে?

উত্তরঃ এই ক্ষেত্রে, আমরা টেস্ট করব এবং সমস্যাগুলি খুঁজে বের করার চেষ্টা করব। যদি এটি সম্ভব না হয় এবং পণ্যটি ৩ দিনের মধ্যে রিপ্লেস্মেন্ট এর আওতায় থাকে, তাহলে আমরা প্রোডাক্ট টি রিপ্লেস করে দিবো। প্রোডাক্ট টি যদি ওয়ারেন্টি পিরিয়ডে থেকে থাকে তাহলে পণ্যটি ৩ দিন পরে আমাদের কাছে আসলেও আমরা ওয়ারেন্টির জন্য প্রোডাক্ট টি সংরক্ষন করবো এবং সমস্যাটি সমাধান করতে ৫ থেকে ১৫ দিন সময় নিতে পারি। আপনি যে সমস্যাগুলি পেয়েছেন তা আমরা নোট করব এবং সমাধানের জন্য আপনার কাছ থেকে উল্লেখিত সময় নিবো। সমস্যা সমাধানের পর আমরা আপনাকে জানাবো, আপনাকে আমাদের অফিসে এসে ব্যক্তিগতভাবে পন্যটি সংগ্রহ করতে হবে।


প্রশ্নঃ.যদি আমি ৩ দিনের মধ্যে আসতে না পারি, তখন কি আমি সার্ভিস পাবো?

উত্তরঃ হ্যাঁ, আপনি যদি অর্ডার নাম্বর দিয়ে আপনার সমস্যা আমাদের জানান তাহলে আমরা একটি নোট রাখব এবং আপনি পরে আমাদের সাথে দেখা করতে পারেন। যদি আপনি নিজে আসতে না পারেন তবে আপনি প্রোডাক্ট এবং ইনভয়েস কপি সহ যে কোনও ব্যক্তিকে পাঠাতে পারেন অথবা আমাদের ঠিকানায় কুরিয়ার করতে পারেন। আমাদের অফিসে পণ্য পাওয়ার পর আমরা চেক করব এবং সমাধানের জন্যে আপনার সাথে যোগাযোগ করব।

 প্রশ্নঃ যদি আমি ৩ দিনের পরে কোন সমস্যা খুঁজে পাই এবং যদি পণ্যের কোন ওয়ারেন্টি না থাকে, আমি কি সার্ভিস পাবো?

উত্তরঃ দুঃখিত, ৩ দিন পর কিংবা ওয়ারেন্টি পিরিয়ডের পর আমরা আপনাকে শতভাগ সহযোগীতা করতে পারিনা। এক্ষেত্রে আমরা আপনাকে বিনামূল্যে সহযোগীতা এবং পরামর্শ দিতে পারলেও প্রোডাক্ট টি রিপ্লেস করে দিতে পারিনা। সুতরাং, ওয়ারেন্টি পিরিয়ডের মধ্যে সমস্যা হলে, যতদ্রুত সম্ভব আমাদের জানানোর পরামর্শ থাকবে।

 

বিঃদ্রঃ কাইন্ডলি লক্ষ রাখবেন, আমরা আফটার সেলস সাপোর্টের জন্য আপনার বাসায় লোক পাঠাতে পারিনা, কিংবা আমাদের ডেলিভারি টিম আপনাকে টেকনিক্যাল সাপোর্ট দিতে পারবেনা। টেকনিক্যাল এবং আফটার সেলস সার্ভিসের জন্য আপনাকে অবশ্যই আমাদের সাথে ফোন, ইনবক্সে, মেইলে কিংবা আমাদের অফিসে এসে সাপোর্ট নিতে হবে। তাছাড়া আমরা প্রোডাক্ট গুলো বিক্রয় করি, আমরা এর প্রস্তুতকারক না, কিন্তু আমরা পন্য বিক্রয়ের পাশাপাশি পন্য বিষয়ক সাপোর্ট ও প্রদান করি এবং আমাদের প্রতিটি কাস্টমারের ভালোবাসা অর্জন করার লক্ষে কাজ করে যাই। 

ধন্যবাদ এডমিন ডিল এর সাথে থাকার জন্য। 

Welcome to the Support Policy Of AdminDeal.Com.bd

Item support is a service provided by many sellers and the AdminDeal
Support Team. Having support for your purchased item means that the seller will be available to you, the buyer, to iron out any potential issues you have in using the item.

Managing buyer support requests can become quite a task for authors who sell to many buyers. To maintain a sustainable marketplace we’ve set out what is and isn’t included in supported items from AdminDeal.Com.bd. This helps AdminDeal.Com.bd sellers spend more time doing what they do best — creating great new items and keeping their existing items up-to-date.

Read the item documentation first
Many support queries and technical questions will already be answered in supporting documentation such as faqs and comments from previous buyers. We also make sure that all of the items sold on AdminDeal.Com.bd have documentation included so always check the included information and if you can’t find the answer you’re looking for then consider whether the author might be able to help.

What's included in item support

The item support period
A supported item includes item support for 1 month from the purchase date. During those 1 month, the author is expected to be available to provide the item support services we’ve set out on this page. Response times by authors can vary depending on the volume of inquiries, the nature of the request, and whether questions have already been answered or support has already been provided (see ‘fair-use’ later on).

Answering questions about how to use the item
During the item support period, the author is expected to be available to answer your general questions about the item and how to use it. For example, how do I get my homepage to look like the one in the preview? The response to this type of question can come in various formats including directing you to an already documented response (e.g. in the comments or FAQs).

Answering technical questions about the item (and including third party assets)

During the item support period the author is expected to be available to:
Answer your specific questions about the features and functionality of the item
Provide some guidance on the way the item is designed
Help you with issues related to using the item and getting the most value out of its functionality.
Answer questions about third-party assets or functionality (e.g. plug-ins) bundled with the item, such as how they work, and other technical questions.

Help with defects in the item or included third party assets
During the item support period, you can report and discuss bugs and minor item defects with the author, and authors are expected to be available to assist you with reported bugs. If appropriate, authors may issue bug fixes directly to you as part of item support. (If an author decides to address a bug fix through a general version update, that update will be available to all buyers.)
A supported item may include third-party functionality or items from other authors such as plugins, image sliders, or contact forms. During the item support period, the author is expected to be available to assist with questions about third-party assets, and to either help, you address particular issues with the third party asset or direct you to where you can find the solution.

Item updates to ensure ongoing compatibility and to resolve security vulnerabilities
If a supported item includes a third-party asset (e.g., a plugin), or is intended to work with third-party software or platforms (e.g. a CMS), authors are expected to ensure the item remains compatible if the software or platform version is updated. This includes if the third-party asset has a security update. Item updates of this type will generally be delivered as version updates available to all buyers. Choosing a supported item (or upgrading to extended support) ensures you’re getting an item that’s backed by the author and enables our authors to maintain their items in these ways.

What's not included in item support

Item customization
Item support does not include services to modify or extend the item beyond the original features, style, and functionality described on the item page. For customization services that will help you tailor the item to your specific requirements, we recommend contacting the author to see if they privately offer paid customization services or checking out the great service providers on AdminDeal.Com.bd.


Installation of the item
Buyers have varying levels of experience with different software platforms and technologies and getting your item up and running can depend on many variables that are specific to your circumstances. You’ll need to have a working knowledge of the software platforms and technologies for which items are created, so item support does not include help to install the item on your server or on a CMS. If you’re just starting out or skilling up, try a course or tutorial on AdminDeal.Com.bd Tuts+. If you’re after installation services, you can ask the authors if they privately offer paid installation services or you can check out service providers on AdminDeal.Com.bd

Hosting, server environment, or software
Authors are not required to support issues about your web hosting or server environment, or issues with the software you’ve got installed on your machine to use the item. Please check your ISP/web hosting provider or other software documentation that you’re trying to use to help solve your issues.

Help from authors of included third party assets
If a supported item includes a third-party asset (e.g. a plugin or slider), the author of the third party asset is not required to provide support for that asset to buyers of the supported item. Direct your questions about third-party assets to the author of the item you purchased.

What’s included in all item purchases

Updates to ensure the item works as described and is protected against major security concerns
All items on AdminDeal.Com.bd should work as described by the author (in the preview, screenshots, item description, etc) and be protected from major security issues. Security issues are assessed by the impact they have on the buyer and their users. Examples of major security issues are site administration takeover, the ability to use the site against other sites, and breaches of private data.
In the instance that there is something wrong with the item and you are expecting an update; depending on the type of update, it can take several days/weeks to properly fix, test, review, and release.

Included version updates for all items
In addition to updating an item to keep it working as described or to fix major security issues, authors of all items may from time to time and at their discretion, provide other updates to improve or modify the functionality of an item or fix other minor issues. Generally, authors of supported items will provide these types of updates more frequently to keep their items up to date for sale. In all instances, the new version of the item will automatically be made available to previous buyers through the Downloads page.

Fair-use, and other details
We believe an author’s time is best spent using their amazing creative and technical skills to build great new items and keep their existing items up-to-date. We have outlined what item support is all about and we ask that you be mindful of the author’s time when making item support requests. We suggest that before you ask an author for support, read the documentation (included with the downloaded item) and any additional information available on the item pages (FAQs, Comments, etc) to see if that information answers your questions.
Most authors sell their items to many buyers, so the time taken to respond to your request can vary. If you’re waiting for an update or fix to an item, it may take several days/weeks for an author to properly fix, test, review, and release. Authors can also take breaks (e.g. a vacation) from providing item support. Authors will let you know of any extended breaks via the Support and Comments tabs on their items.
*Supportable items on ThemeForest and AdminDeal.Com.bd include all categories except PSD templates, Sketch templates, TypeEngine themes, Mobile, and Edge Animate templates.

Effective date: November  1, 2022.